Submit a Complaint

McDonald's malaysia

Malaysia

Consumer complaints and reviews about McDonald's malaysia

alicetong Send email
 
Nov 19, 2022

McD di AEON Wangsa Maju

Saya telah mengunjungi McDonald’s di AEON, Wangsa Maju pada 18/11/2022, sekitar pukul 5:35pm.
Saya menggunakan mesin untuk membuat order dan membayar di kaunter sebelum mendapat nombor giliran saya iaitu 170.

Saya tidak pergi mencari tempat duduk kerana difikirkan order akan dibuat dengan cepat kerana terdapat ramai pekerja. Oleh itu, kami berempat, bersama-sama bayi saya yang berumur 2 tahun tunggu berdekatan dengan kaunter untuk memudahkan kami mendapatkan makanan.

Setelah menunggu lebih daripada setengah jam, nombor saya telahpun ditunjukkan di skrin bahawa makanan telahpun dalam proses “serving”. Tetapi nombor saya tidak dipanggil. Saya menanya staf di kaunter tetapi dinasihatkan untuk terus menunggu. Kami menunggu dan nombor giliran kami telahpun hilang dari skrin tetapi tiada makanan di sediakan. Suami saya menanya kali kedua tetapi tidak dihiraukan. Saya menampil ke kaunter dan menunjukkan nombor saya kali ketiga. Staf di sana menanya satu sama lain dan memberitahu saya bahawa mereka sedang memasak fish fillet tersebut.

Persoalannya:
1. Tidakkah McDonald’s ada SOP untuk menyediakan makanan mengikut nombor giliran? Mengapakah nombor yang selepas saya mendapat order sebelum saya? Apa yang saya perhatikan adalah pekerja menyediakan makanan ikut-suka mereka dan bukan mengikut nombor giliran.
2. Benarkah McDonald’s cawangan ini membenarkan pekerja tidak memakai mask/ pelitup muka dengan baik semasa menyediakan makanan? Majoriti daripada pekerja di cawangan ini menarik mask di bawah dagu dan berbual dan berlawak sesama sendiri semasa menyediakan makanan. Tidakkah kebersihan makanan diutamakan? Adakah kerajaan boleh menyaman cawangan ini kerana kebanyakan pekerja tidak memakai mask?
3. Sila perhatikan masa dalam resit dan slip penyerahan. Perbezaan masa hanyalah 10 minit tetapi masa menunggu melebihi 30 minit. Ini kerana nombor dipaparkan di skrin sebagai “serving” tetapi sebenarnya tidak. Ini kemungkinan satu cara tipu helah pekerja untuk menunjukkan keberkesanan mereka dalam menyediakan makanan dalam masa yang segera tetapi apa yang berlaku adalah sebaliknya.

Saya harap tuan/ puan boleh menyiasat kes ini dengan teliti.

Sekian, terima kasih.
mieraazmi Send email
 
Aug 24, 2022

Product delivered not as instructed

On 24th of August 2022, ive called McD's team to know if i can order food to be delivered and packed individually. The worker said can just order on the apps but put remark on it saying to pack individually. When the order is being delivered, the food is not being packed individually as instructed on the remark. Totally disappointed.

Location: McDonald's Canary Garden
Date: 24th August 2022
Order number: 1010372-24/08/2022-116186

Product delivered not as instructed

Jiva Send email
 
Jul 23, 2022

Worse submit

The staff named KrishnaVeni is being rude and irresponsible of serving food. We order the food at 9.00pm. I need to remind them for the third time then the forth time I really shouted at the staffs and asked them my number was 168 but you guys had finish serving for the order number of 178. Yes I could understand if 1 or 2 numbers later but it couldn’t be 10 numbers later right. So I went to the counter and told them and I took the tray first and came sat at my table. The remaining of food order a staff named KrishnaVeni shouted to us telling we are make your order on time and we are busy. I was so annoyed with her and told her just leave it.
Their service is so poor and no respect towards the customers.
I hope this branch could change their attitude thank you
Azyyatiyusoff Send email
 
May 4, 2022

Delivery tidak sampai

Telah memesan makanan melalui aplikasi McDelivery, status makanan telah mengatakan delivered/order received tetapi tiada satu pun makanan dihantar. Telah dibayar menggunakan Sistem online bank in.

Nombor pesanan:
321-04/05/2022-66962
ONJ Send email
 
Mar 31, 2022

mcd voucher

31/3/2022 Thursday
Sebelum tu pernah menyertai free tester for mcd new flavour,so dapat mcd voucher for free. Ingat boleh dapat free mcd dengan senang je, tapi memang megecewakan saya! Kuantan Branch mcd dekat riverside sana customer service memang sangat teruk dan tidak sopan. I tanya 3 kali memang boleh order kat system lepas tu reedem mcd yang free ke, dia cakap ye betul ! I tanya 3 kali ! bukan satu kali ! sebabkan dia cakap kena order satu makanan baru boleh reedem voucher so i belilah. Tapi dia tak cakap syarat semasa saya membeli ! bukan saya mudah marah, tapikan ini masalah percayai , saya percayakan service u so saya membeli untuk reedem. Selepas saya beli dia cakap kena bayar kat kounter baru kira. Mula-mula u kena cakap kan, kalau ibu baby sudah masuk untuk melahirkan baby doctor baru cakap ibu baby u kena bayar duitlah baru boleh lahirkan baby ataupun syarat-syarat apa! sama je kan kalau masalah sama menimbulkan lagi. So no next time again for mcd, dissapointed so much , akan beritahu bagi kawan-kawan dan saudari-dara jangan pergi mcd! Harap mcd boleh mungubah!
jomjom Send email
 
Dec 23, 2021

penghantaran lambat!!!

oder dr mcd shaftbury putrajya pukul 1 tghr.....dlvry ke parcel F je pun...sblum ni drive thru je, tp sebabkan hri kejadian tak berapa sihat,so dlvry la pilihan kite nye....tp malang sungguh nasib haaa...mcm jauh sangat2 pula mcd shaftbury putrajaya ke parcel F putrajaya ni wehhhhh...aku kebuluran menunggu wehh...dari sebelum zohor sampai da masuk asar wehhh baru dpt pesanan aku ni....!!! yang tak boleh nak hadam tu dekat apps dlbry...sttus "SUDAH DIHANTAR" apoooooooo??? makanan dah dapat,sejuk wehhh..huhuhuhuhuhuhu...sadisssss betoi laaa....tlg laaaaaa servis tu kasiii baikkk2 laaa...aisjhhhhhh...ni bukan kali pertama mcd shaftbury wt hal..!! sblm ni pon ade juga,aku drive thru....dpt salah menu & kurang yg di beli...hurmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm....tak tao nk cakap apa dahhh lahh dgn mcd ni..!!
azira Send email
 
Dec 20, 2021

SERPIHAN KULIT TELUR

BANYAK SERPIHAN KULIT TELUR DALAM TELUR NASI LEMAK AYAM !! membuat kan saya takde selera nakk makan !! tolong ganti rugi

SERPIHAN KULIT TELUR

Arisyaazri Send email
 
Dec 9, 2021

DELIVERY TOOK 3 HOURS

ORDER FROM 1.30PM BUT SCHEDULED TO BE DELIVERED ON 4PM. THAT WAS TOO LONG. AND DID NOT PICKUP CALLS. I ONLY ORDER A SET OF BURGER AND MCFLURRY. THAT SHOULDNT NAME FASTFOOD IF I HAVE TO WAIT FOR 3 HOURS. LOL
Syafia hambali Send email
 
Nov 4, 2021

Penambahbaikkan cara pembungkusan makan yang basah@berair

Pertama sekali saya memohon maaf sekiranya penulisan saya ni ada ni menyentuh mana2 pihak yang berkaitan..

Saya order McDelivery from halo delivery..
Dari segi pesanan semua ok..saya dapat semuanya tanpa ada pesanan yg tertinggal..
Cumanya..sy nak cakap dari segi pembungkusan..
Sy order bubur mcd..sy order 2 size large..
Tapi yang menjadi dugacitanya..bila sampai kt tangan..bila rider pas dekat customer..bgkusan paper bang tu basah..maka terkeluarla isi makanan yg ada dekat dalam paper bag tu sebab paper bag tu basah dan koyak..
Sy xsalahkan rider mahupon pihak mcd..cuma sy nk minta pihak mcd menambahbaikkan lagi cara pembungkusan yg baik supaya xkan terjadi perkara yg sama akan datang..
Sy pon xboleh nk expect perkara ni akan jadi..nk slahkan rider pon xboleh..nk salahkn mcd pon xboleh..atas motor..jalan mgkin beralun..jd mgkin spnjgn perjalanan..dalam box rider makanan tu dah terbang2 kt dalam..jd bila smpai kt cust makann tu pon pecah @tumpah..
Mungkin dari pihak mcd ada cara yg lebih baik utk memudahkan smua pihak..

Penambahbaikkan cara pembungkusan makan yang basah@berair Penambahbaikkan cara pembungkusan makan yang basah@berair

Ejat Send email
 
Oct 18, 2021

Staff atau manager MD Alpha Angle

Saya tak puas hati dgn MD alpha Angle Wangsa Maju, lebih kurang dalam pukul 12:00 tengahhari, saya dan keluarga pergi MD alpha angle, tiada satu staff yang tunggu dekat luar, setelah scan my sejahtera saya dan keluarga masuk dlm MD alpha angle wangsa, selepas itu seorang manager wanita suruh kami sekeluarga keluar dari dalam MD, Manger wanita MD Alpha Manger terlalu sikapnya. Kami sekeluarga tak puas hati halau kami sekeluarga dari MD pada hari ahad 17/10/2021 dalam pukul 12:00 tghari
shazryien Send email
 
Aug 12, 2021

3JAM DELIVERY SERVICE VERY BAD SERVICE

saya beli 2 set GCB melalui drive tru pada jam 17:11:42 , sampai kat rumah time nak makan saya dapati GCB kurang satu. Saya call customer service untuk pemberitahuan dan bantuan dan customer service dah refer dengan Mcdonald Emarald Rawang beserta no rujukan FHNP3 dan saya bagi no HP lain untuk dihubungi(no personal sendiri). Saya menerima panggilan dari Mcdonald Emerald Rawang seorang staff perempuan(nama tak diketahui) untuk membuat pengesahan order yg kurang dan alamat rumah utk penghantaran. Staff tersebut tidak menghubungi saya melalui no hp yg diberikan sebaliknya menghubungi no hp yg saya gunakan utk complain melalui customer service. Staff tersebut juga memberitahu akan menghatnar seketul GCB "PETANG SIKIT" dan waktu tersebut sekitar 6.00-6.30pm. Saya pun bertanya balik "PETANG SIKIT TU JAM BERAPA?" orang nak makan. Dan staff tersebut mengatakan PETANG SIKIT TANPA MEMBERITAHU WAKTU. Pada jam 9.31 saya menerima panggilan dari McDonald delivery 012-4289985 untuk penghantaran seketul burger GCB. WOW!!!! Dari Jam sekitar 6.30 - 9.30 3jam delivery beb! WHAT IS THIS...Saya menghubingi McDOnald Emerald RAwang untuk complaint since customer service dah tutup pada jam 9pm. Staff yg attend (pengesahan melalui Humaira iaitu Wan NorMarlia).
Saya ajukan aduan saya kepada Cik Wan Normarlia. Terima kasih Pada Cik Wan Normarlia sudi mendengar aduan saya. Sila ambil tindakan pada staff perempuan yg tidak bertanggingjawab untukl menjalankantugas dgn baik. di masa pandemic ini ramai yg hilang pekerjaan tapi masih ada juga staff2 yg tidak bertanggungjwwab atas tugas yg diberikan dan hanya mencalarkan nama McDOnald. Ini bukan isu SEKETUL BURGER, tapi ISUNYA adalah TANGGUNGJAWAB, INTEGRITI dan AMANAH semasa menjalan tugas. 3jam delivery service sungguh tak boleh diterima. Pasa Staff perempuan tersebut sila berikan penjelasan dan maaf anda kepada Pelanggan dan juga majian anda.
Dleenz Send email
 
Jun 20, 2021

Mc donald

1 set utk dpt 2 ketul ayam Tu dah lah Mahal..bagi ayam mentah pulak. Ayam Tu kalau Kira buat setting kenapa mentah.. ingat semua org boleh makan YG mentah MCM Tu ke.
Fries bagi YG sejuk..tea tarik sejuk tawar pulak.. patut ke dapat layanan macam Tu..dah lah kena beratur sikit punya lama .. beratur panjang..request ckp tak NK mayonis , letak.jugak.mayonis sayur dia buang pulak.. order burger sweet chili bagi ISI ayam hangit Dan keras..kalau kira harga Tu Mahal NK dapatkan setiap set dgn harapan puas hati makan. Harap tolong take action.. bukan 1 Kali tau MCM ni ..banyak Kali dah...Kali ni mmg tak boleh diam la..pekerja sikit punya ramai.,manager supervisor semua Ada takkan tak.boleh kendalikan dgn baik..

Mc donald

Izzati Zaimi Send email
 
Jun 18, 2021

Mempunyai rambut dalam air

McDonald's Teluk Intan DT

Thursday (17/6/2021 @ 17:04:09)
#INV 102331900007224

I am ordered 2 sets of Rio Burger and one of the sets, I have found hair in the water. The water can't be drunk anymore.

Mempunyai rambut dalam air Mempunyai rambut dalam air

Izzati Zaimi Send email
 
Jun 18, 2021

Mempunyai rambut dalam air

Khamis (17/6/2021 @ 17:04:09)
#INV 102331900007224

Saya telah memesan 2 set Rio Burger dan saya telah menjumpai rambut di dalam air pada salah satu set tersebut. Air tersebut terus tidak dapat diminum.

Mempunyai rambut dalam air Mempunyai rambut dalam air

Izzati Zaimi Send email
 
Jun 18, 2021

Mempunyai rambut dalam air

Khamis (17 Jun 2021 @ )

Saya telah memesan 2 set Rio Burger. Kemudian, Saya telah mendapati terdapat rambut di dalam air pada salah satu set tersebut.

Mempunyai rambut dalam air Mempunyai rambut dalam air

CatherineTeh Send email
 
Jun 17, 2021

wrong food provided

Drive thru order Kids meal (burger chicken set) + Mac Chicken set + Mix & Max (Mcd Chicken & Apple PIE)
staff ask to wait beside while waiting food to be prepare and ready, to be hand over after few minute.
after reach home found food provided not as per order.
give wrong "Beef Burger" not Chicken BURGER which is not as per order, AND WE CAN'T EAT BEEF actually.

not the 1st time give wrong order, STAFF please take note on this mistake !
especially driver thru hard to check item one by one !

wrong food provided

Fauzee Send email
 
Apr 4, 2021

Perkhidmatan Tak Bagus

mc donald’s MRR2 kepong
order nugget happy meal.. nugget keras dan sejuk👎🏻
order air ice latte pahit langsung takde rasa gula ..pakai cup pun cup air biasa 👎🏻
fries lembik dan sejuk macam dah lama 👎🏻
nak berniaga biarlah ikhlas jangan tahu ambil untung je
beli pakai duit.. bila kita tak makan membazir buang2 so telan jelah tutup mata..
hope tukar la perangai
Nashua Atikah Send email
 
Jan 3, 2021

Kulit telur dalam CrspyChic+ScrambleEgg

Saya beli CryspyChic+ ScrambleEgg set dekat Mcdonald's Petron Section 7.. Bila mula mula makan je dah tergigit kulit telur.. Biarkan lagi tapi bila dah nak habis baru perasan ada lagi kulit telur.. Terus tak jadi saya nak habiskan..
Md Azri Send email
 
Dec 31, 2020

Makanan tak cukup

Order online.... Bayaran penuh, tapi tak dapat cukup kuantiti... HM Cheeseburger tak ada!
tarmizah Send email
 
Dec 2, 2020

Mcdonalds Shell sec13 Shah Alam

setiap kali pergi ke mcdonalds shell sec 13 ni beli happy meal mesti mainan kehabisan stock. kalau sesekali kehabisan stok saya faham la jugak, ini boleh di katakan selalu tak ada stock. staff x check ke stock brg ada ke x? kenapa saya pergi ke mcdonalds di sec 3 shah alam x pernah mengecewakan. selalu ada stock mainan happy meal & staff dia sgt baik melayani pelanggan walaupun mcdonalds disitu sibuk & ramai pelanggan. pihak HQ tlg pantau ckit...
sweepong22 Send email
 
Dec 25, 2019

Dirty and smelly Environment

Vomit Smell, Dirty, Unclean environment, very old outlet, never carry out renovation, Dirty aircon, poor ventilation system, dirty wash basin too.
Will complaint to US head quarter soon with photos if still no improvement.

Hope owner can take immediate action, not just spend effort on earn money only.
Nurul Amira Send email
 
Nov 13, 2019

Nasi Lemak Basi

To MCD SETIAWANGSA

I just ordered NASI LEMAK this morning and nasi lemak tu dah basi, berbau dan berlendir, timun pun dah berlendir dan nasi tu dah rasa masam tak boleh makan!

Plss be more allert!!
And i hope McDonald’s will take further action to prevent this from happening.

THANK YOU

Nasi Lemak Basi

Azizi1717 Send email
 
Oct 18, 2019

Penghantaran Tidak Lengkap

Make an order for delivery. My order no (131715). Request for 2 spicy deluxe and 1 double sweet chilli fish set but miss 1 spicy deluxe. Conplaint made but no actions. Identified it was from BIRCH House Penang. They promise me to resend my burger but waiting and keep waiting still no BURGER.
[email protected] Send email
 
Oct 8, 2019

Spicy Sweet Chilli Fish Burger

Ordered take away for Spicy Sweet Chilli Fish Burger last week and tasted well with all the toppings and sauce was equally packed.
Went there again this week and a total change in taste where all reduced tremendously. Hardly the Spicy, Sweet ot Chilli taste was not present. Guess the staff that was preparing hardly maintaining any standard on food preparations. Have other complaints but no points as hardly any of these complaints are being looked into to improve their services in Malaysia mostly.
Also, the current crew all of them consist of one race and hardly any other race is being seen here. If this was dominate by other race, the current will definitely make a big hoo-haa. What a country we're leaving ion with job opportunities is not being equally distributed.
Some of their spoken english is very bad and hardly conversable for foreigners who are ordering.
Rin Send email
 
Oct 7, 2019

Staf x mesra

Tlg buat staf keje mesra sikit.ni kelam kabut kt dpn blh gelak2. Nak senyum pn ssh setakat keje nak gji je baik tak payah dan lgi satu staf yg pakai baju ungu tu tah apa function kt luar.takde buat apa pn tlg cust tpi boleh main handfon kt mccafe sembang. Is this your staf mcd rawang? Nama staf baju ungu tu tak silap aina

Complaint Registration Form

    Information of the Company you are complaining about
    Subject of Complaint
    City (optional)
    Complaint Details
    Attach photos (optional)
    Confirmation code

    Submit

         
     

    User Registration

    Already a Complaint Board member? Log in now.
    Username:
    E-mail address:
    Password:
    Code:
    or connect with Facebook

    User Registration

    A confirmation email was sent to "".
    To confirm your account, please click the link in the message.

    If you don't see the email in your Inbox, please check your Spam box.

    User Login

    Not a member of Complaint Board? Register now.
    E-mail address:
    Password:
    Forgot your password?
    E-mail address:
    Back
    Loading, please wait...
    Your password has been sent to the specified email address. Log in
    or connect with Facebook

    User Facebook Login

    Enter Username