Submit a Complaint

House of Brides

United States

Consumer complaints and reviews about House of Brides

Bellybone Send email
 
Feb 27, 2012

Service issue

Hello, I also have purchased my wedding dress from Peridress. I am very satisfied with it. The dress arrived in time. It almost same as the picture, and it fit me perfectly. I am in love with it! Thanks for Peridress’s dress and their best price! I will purchase more dresses from Peridress in the future.
Bride_To_Be Send email
 
Feb 23, 2012

Service issue

To anyone reading the comment about Peri Dress!
Peri Dress.com is a factory in China that makes copies of designer dresses. They show designer names and dresses and customers think they're getting a dress direct from the designer. But if you read carefully, you'll see they make copies of the dresses. It's way their prices are cheap. They don't guarantee their dresses will look like the designer dress so you don't know what you're really getting.
Bride-To_Be
House Of Brides Com Send email
 
Feb 23, 2012

Service issue

Dear Customer,

We apologize for any inconvenience. We received your order on February 2nd. Payments can take up to 24 hours to process. Your credit card was declined on February 3rd. We state in our Terms & Conditions we do not notify customers if a payment is declined. Orders are not processed if the payment is declined. We also state we strongly suggest customers contact their credit card company after 24 hours of the order placement.
By placing an order with House of Brides.com, you acknowledge your agreement to the policies stated in Terms & Conditions.
When a payment is successful and an order is processed, we email an order confirmation 5 - 10 business days after its placement with the designer. If your payment processed, you would have received the order confirmation between February 10th - February 17th. However again, your payment was declined and thus, your order did not process.
We apologize for any inconvenience and invite you to contact Customer Relations, [email protected] if we may be of further assistance.

Sincerely,
House of Brides
Alison Kelly Send email
 
Feb 23, 2012

Service issue

Hi,
Hi. Maybe next time you can try peridress(www.peridress.com). I ordered my wedding dress from peridress. My wedding dress of chiffon fabric arrived today and I couldn’t help wait any longer to try it on before the mirror. I must say it is very gorgeous than the picture on the website, the exquisite beading work is one of the most beautiful details on the wedding dress. It fits me perfectly and the dress size is exactly of mine. Thanks for their detailed explanation of how-to-measure, you should follow steps by steps if an order were placed. I think Peridress is a reliable bridal shop online for your dress selections. I love peridress. And I will do further business with peridress.
Customer0 Send email
 
Feb 23, 2012

Service issue

Company failed to process the rush order and failed to notify of issues in time. Placed a rush order for additional fees on 2/02/12, called to confirm it was processed on 2/03, 02/06, 02/08, 2/10, 2/13 in addition to 2 emails. In every conversation, staff would tell me the order was placed and the company is awaiting for designer’s confirmation on a delivery date. No one could give a logical answer I never received an email confirmation, and every time they would message customer service staff to give me a call about the order. I was promised to be send an email in my 1st communication (on 2/03) within 24-hrs, the second (on 2/06) with couple of minutes, the 3rd conversation (on 2/08) by 2/09, and on 4th (2/10) the same day. When send them emails, I received a reply from Elizabeth stating the order will be delivered as promised by March 27, but it was not an official statement and not satisfying my requests. Overall, left 2 messages for the processing department (unreturned), left 2 messages with supervisors, who requested an expedited processing and a call back (within 24-hrs) by the customer service representative (never received). Any attempts to get ahold of account managers were unsuccessful as customer service had no phone numbers to provide to me, and the only communication tool was internal message system (no other apparently existent). My credit card was never charged, which made me assume the order was never placed, but because I placed a rush order to be delivered within 4-5 weeks, I needed this order to be confirmed and customer service issue resolved urgently. I only needed a statement guaranteeing the order was placed, processed and the dress will be delivered by the promised date. Today, Elizabeth (processing department) notified me by email that my credit card was denied at the time of purchase, and the order was never placed due to this. When I placed my order, a woman taking my order info and credit card number made a transposition error, so I gave her my credit card twice (apparently she never recorded the correct card number in the system). I was informed the second card number went through and was given a credit card confirmation number. Somehow, the didn’t process the order in time and my confirmation number given by the bank expired (my speculation at this time). I know my credit card can not get denied to an outstanding credit and borrowing allowances, which makes me assume company took time to process the order. After multiple communications with them, my calls and emails, everyone misinformed me on the order process, not I ever got a call back from them (in response to my voicemails, messages send m y customer service supervisors, and account specialists). They had information on urgency of my order, and the “credit card denial” yet never called me/emailed me to notify they have incorrect data on me. This company is negligent and highly unprofessional in their business practice.
[email protected] Send email
 
Feb 23, 2012

Service issue

we have been trying to find enough tent and awning supplies to get your girth just right - it ain't eaasy making a wedding dress that is the size of a sofa cover look pretty
It's Driven Me To This! Send email
 
Feb 23, 2012

LIARS AND NOT EVEN GOOD AT THAT!!!

This company is a joke! I made an order on 31st July 2011 for 3 bridesmaid dresses. I contacted them via email during August and again in September 2011 to get an eta on delivery as I'd paid for rush delivery. I called 4 times and emailed once to ask someone to either email back or call me with an update, only to get an email back saying my account would be credited within 30 days!! Obviously I was in shock and called immediately to find out what was going on. Noone in the call centre had a clue and said they would get someone in the orders dept to call me (they didn't!!). I then get ANOTHER email from Joan in accounts, saying my account had been fully refunded! I emailed her back straight away to find out what was going on and she emailed me back to say my order was cancelled on 1st August 2011!! Obviously this was a complete shock to me and I demanded an explanation and evidence of this. on 3rd October 2011 I get an email from Karen who 'forwarded' me an email apparently sent on 1st August to say my date given could not be met and my order had been cancelled. The email Karen sent me had no TO receipient and the date and time was in a completely different format to the one she sent me on 3rd October!! So, my verdict - completely incompetent liars, and they're not even very good at that!! An absolute mockery of a company and I'd advice any future bride to steer well clear of them if you want the build up to your wedding to be a happy one!
House Of Brides Send email
 
Feb 23, 2012

LIARS AND NOT EVEN GOOD AT THAT!!!

Dear Customer,

House of Brides.com features merchandise, which is available according to our vendor's estimated delivery time frame. These time frames are tentative and subject to change according to the vendor's production schedule. We provide each vendor's estimated delivery on the product page. The delivery time frame is viewable prior to placing an order.

We state on our website and on Terms & Conditions if an order is placed in a time frame short of the vendor's delivery time frame, the vendor will not accept the order. We advise we will refund an order if it is not available for the event date.

We also state onsite we require an email address because all correspondences, confirmations and notifications are provided by email. Customers must agree to these policies and all other policies described in Terms & Conditions before submitting their order.

We apologize for any inconvenience and invite you to view our Immediate Delivery collection. The Immediate Delivery collection is available for delivery 7 business days or less. Or contact customer Relations, [email protected] for further assistance.

Sincerely,
House of Brides
Clh2011 Send email
 
Feb 23, 2012

Lies

Do not order from this place! Their estimated delivery times are complete lies. I ordered 5 dresses from them for my wedding. One of which I paid $60 extra to have it rushed. The max time is supposed to be 8 weeks, but I'm past 8 weeks and it's not even at HOB yet. Once it gets there I'll have to wait another 2 weeks to get the dress. They just take your money and then don't deliver. I am going to report this horrible business to the Better Business Bureau, and if I don't get the dresses this week, I am going to pursue getting my money back through my credit card company. This is such a sham. I wish I came across this message board earlier. I would have NEVER ordered from them. I have several friends that are about to go through the wedding planning process, and I will direct them as far away from this place as possible. They are dealing with perishable goods, and yet they have outsourced customer service so that when you call no one can answer your questions, and they even admit that the informaiton could be outdated. You will not get results if you call. And I know people that have had horrible experiences in the brick and mortar stores. Overall this company is just awful, and they lie to get you to trust them with details for your most special day, and then don't deliver.
Nieva Send email
 
Feb 23, 2012

Lies

We were told a similar story about the 8 weeks by the consultant but when our dresses were supposed to be in the lady in charge of placing orders told me and 2 of the other bridesmaids that the minimum is 4 months and that they put a rush on our dresses so they would be here by 2 weeks before the wedding. Its now past that and still no dresses. Total amount stolen from us, YES I said stolen because that's exactly what they have done, is $820.00 before taxes and shipping.

Complaint Registration Form

    Information of the Company you are complaining about
    Subject of Complaint
    City (optional)
    Complaint Details
    Attach photos (optional)
    Confirmation code

    Submit

         
     

    User Registration

    Already a Complaint Board member? Log in now.
    Username:
    E-mail address:
    Password:
    Code:
    or connect with Facebook

    User Registration

    A confirmation email was sent to "".
    To confirm your account, please click the link in the message.

    If you don't see the email in your Inbox, please check your Spam box.

    User Login

    Not a member of Complaint Board? Register now.
    E-mail address:
    Password:
    Forgot your password?
    E-mail address:
    Back
    Loading, please wait...
    Your password has been sent to the specified email address. Log in
    or connect with Facebook

    User Facebook Login

    Enter Username