Sign in
Submit a Complaint
KFC jerantut
Malaysia
Tweet
Consumer complaints and reviews about KFC jerantut
Hajaryunos
Send email
Mar 24, 2022
Customer services TERUK
Harini 24/3/2022 saya pergi kfc jerantut, dari pintu masuk nak ke kaunter memang akan staff atau customer yg masuk akan nampak direct terus. Nk dijadikan cerita masa saya masuk tu memang kaunter kosong je dan staff ramai je berkumpul kt kaunter. Saya tak perasan kaunter yang paling hujung tu saya terus terpandang kaunter tengah dan nampak note bertulis “next counter please” tapi takde anak panah jadi saya terus ke kaunter paling kanan sebelum kaunter untuk pickup order tu. bila saya sampai kaunter staff semua diam, saya pun diam then saya terus lah cakap nak order ini ini tiba2 staff jawab “order kat sini kak” lepastu sengih sengih yg lain pun duk mengata ulang ayat “dia tengok next counter tu” masa ni dah nk marah dah. Awak penjual patutnya welcoming lah pelanggan. Dah nampak dari awal kalau customer tu mcm salah lane kaunter cepat cepat lah sapa “hai selamat datang, order sini kak” bukan dari jauh awak perati sampai customer congok 2 minit depan kaunter yang salah pun awak buat diam bila customer start buka mulut nk order baru awak reti ckp order kt sini. Memang teruk laa cara layan customer pun. Pliss lahh manager ke sv ke tolong eh ajar staff staff tu. Jangan depan manager depan sv je kerja elok belakang belakang mcm taik. Sebelum ni pergi kfc tempat lain atau mana mana fastfood pun elok je belom sempat sampai kaunter pun staff dah buka mulut “hai selamat datang, bungkus ke makan sini” ini tidak. Customer dtg dtg mmg nk suruh terus order lepastu biasa kfc yg pernah pergi lepas kita order 1 2 menu dia akn tanya “ada apa apa nk lagi” tapi tadi saya tengah pilih tiba tiba dah sebut total. Terus potong mood. Dahlaa dari awal masuk dah potong mood dah order pun rasa macam nk cancel je tadi. Tolonglahh baiki balik cara layan customer. Kalau rasa taknak kerja yg kena hadap customer pergi cari kerja lain. Menyakitkan hati customer je perangai memasing. Macam bebudak tak reti layan customer baik baik. Mmg tak pergi dh pasni kfc jerantut. Kaunter yg saya pergi tadi nama staff anis suraya. Lepastu adalah 3 4 orang lagi mcm tkde kerja sgt je nak buat. Pliss ye buat sesuatu. Sekian terima kasih.
Hajaryunos
Send email
Mar 24, 2022
Customer services teruk
Harini 24/3/2022 saya pergi kfc jerantut, dari pintu masuk nak ke kaunter memang akan staff atau customer yg masuk akan nampak direct terus. Nk dijadikan cerita masa saya masuk tu memang kaunter kosong je dan staff ramai je berkumpul kt kaunter. Saya tak perasan kaunter yang paling hujung tu saya terus terpandang kaunter tengah dan nampak note bertulis “next counter please” tapi takde anak panah jadi saya terus ke kaunter paling kanan sebelum kaunter untuk pickup order tu. bila saya sampai kaunter staff semua diam, saya pun diam then saya terus lah cakap nak order ini ini tiba2 staff jawab “order kat sini kak” lepastu sengih sengih yg lain pun duk mengata ulang ayat “dia tengok next counter tu” masa ni dah nk marah dah. Awak penjual patutnya welcoming lah pelanggan. Dah nampak dari awal kalau customer tu mcm salah lane kaunter cepat cepat lah sapa “hai selamat datang, order sini kak” bukan dari jauh awak perati sampai customer congok 2 minit depan kaunter yang salah pun awak buat diam bila customer start buka mulut nk order baru awak reti ckp order kt sini. Memang teruk laa cara layan customer pun. Pliss lahh manager ke sv ke tolong eh ajar staff staff tu. Jangan depan manager depan sv je kerja elok belakang belakang mcm taik. Sebelum ni pergi kfc tempat lain atau mana mana fastfood pun elok je belom sempat sampai kaunter pun staff dah buka mulut “hai selamat datang, bungkus ke makan sini” ini tidak. Customer dtg dtg mmg nk suruh terus order lepastu biasa kfc yg pernah pergi lepas kita order 1 2 menu dia akn tanya “ada apa apa nk lagi” tapi tadi saya tengah pilih tiba tiba dah sebut total. Terus potong mood. Dahlaa dari awal masuk dah potong mood dah order pun rasa macam nk cancel je tadi. Tolonglahh baiki balik cara layan customer. Kalau rasa taknak kerja yg kena hadap customer pergi cari kerja lain. Menyakitkan hati customer je perangai memasing. Macam bebudak tak reti layan customer baik baik. Mmg tak pergi dh pasni kfc jerantut. Kaunter yg saya pergi tadi nama staff anis suraya. Lepastu adalah 3 4 orang lagi mcm tkde kerja sgt je nak buat. Pliss ye buat sesuatu. Sekian terima kasih.
Previous
1
Next
Complaint Registration Form
Information of the Company you are complaining about
Subject of Complaint
City (optional)
Complaint Details
Attach photos (optional)
Confirmation code
Submit
Submit Complaint
|
View full list of Companies
|
Latest Complaints
|
Terms of Use
|
Privacy Policy
|
Contact Us
© 2025
Complaint Board
User Registration
Already a Complaint Board member?
Log in now.
Username:
E-mail address:
Password:
Code:
Loading, please wait...
or connect with Facebook
User Registration
A confirmation email was sent to "
".
To confirm your account, please click the link in the message.
If you don't see the email in your Inbox, please check your Spam box.
User Login
Not a member of Complaint Board?
Register now.
E-mail address:
Password:
Forgot your password?
E-mail address:
Back
Loading, please wait...
Your password has been sent to the specified email address.
Log in
or connect with Facebook
User Facebook Login
Enter Username