Log inRegister
Submit Complaint

IRCTC

India

Consumer complaints and reviews about IRCTC

Neilesh Send email
 
Apr 24, 2017

Refund not credited in Bank Account shows PAYTMAG

Dear Official,

I had booked ticket INDORE JN BG (Train No./Name:22941) and cancelled. The refund amount is not credited in my bank account shows PAYTMAG. Please help to get the refund.

Details of Ticket.
-------------------------
Transaction ID:100000780656440
PNR No 8413188335
Train No./Name:22941 / INBD JAT S F EXP

Date of Journey:15-May-2017
Date Of Boarding:15-May-2017
Class:THIRD AC (3A)

From:INDORE JN BG (INDB)
To:AMBALA CANT JN (UMB)
Boarding:INDORE JN BG (INDB)

Resv Upto:AMBALA CANT JN (UMB)
Quota: GENERAL (GN)

Date of Cancellation:13-Apr-2017 13:16:41 HRS
Ticket Type: E-ticket

Cancellation ID:100000153818783
Refund Amount : 3420.0

Let me know the process and status...
appana_922 Send email
 
Apr 22, 2017

Regarding refund of cancelled tickets

Dear Sir,

I have booked train ticket from Varanasi to new delhi with pnr no-6500316122 and cancelled it on 13.04.2017 with transaction id-100000804955305 and it is being shown that the money is refunded to PAYTMAG Bank which i have not received in my bank and paytm wallet. Please refund my amount of Rs.1080/- as soon as possible.Please find the attached snap shots for reference.

Regards,
Appana Santosh

Regarding refund of cancelled tickets Regarding refund of cancelled tickets

Sidhantasahoo Send email
 
Apr 20, 2017

PAYTMAG bank - Refunded Amount not credited to my accoun

Dear Sir,

I am yet to receive the refund amount for the following IRCTC cancellation. Request you to do the needful. Also, I'll be obliged to know the current status of the refunds
Transaction ID:100000776185920
Transaction date:12-Apr-20
Cancelled Transaction Details

Transaction ID:100000776185920

PNR No 4329704491

Train No./Name:18464 / PRASANTHI EXP

Date of Journey:13-Apr-2017
Date Of Boarding:13-Apr-2017
Class:SLEEPER CLASS (SL)

From:KSR BENGALURU (SBC) To:BHUBANESWAR
(BBS) Boarding:KSR BENGALURU (SBC)
Resv Upto:BHUBANESWAR (BBS) Quota: GENERAL (GN) Date of Cancellation:12-Apr-2017 19:17:58

Cancellation ID:100000153709587


Refund amount 1080.0
DHIVYA PRAKASH Send email
 
Apr 19, 2017

AMOUNT NOT REFUNDED

TRANSACTION ID: 100000805296914
CancellationID /RefundID: 100000154033440
REFUND AMOUNT: Rs.310.00

kINDLY OBLIGE
rachra16 Send email
 
Apr 19, 2017

refund mony not credited to bank account

I have booked railway ticket online through IRCTC t. The ticket has cancel and IRCTC had refund my money on 12-07-2017 in Paytm AG . The money is not still credit in my Bank account.

Refund ID -100000153521638

Please do the needful .

If any information require please contact me on 9120973430 .

Regards
Pushpendra Shukla
gurubalan Send email
 
Apr 18, 2017

Non-Refund

Refund my Ticket Amount
Hi ,

I booked train tickets from IRCTC, I paid through my debit card.
But the transcation has failed due to some network issue and amount debited from my account and ticket is not booked. They say that your amount is refunded to PAYTMAG.
what should I do for this? Cancellation details are as follows

[1]PNR No : 4643521348
Transaction ID : 100000803857188
Transaction Date : 10th Apr 2017
CancellationID /RefundID : 100000803734075
Refund Amount : 430.0
Bank : PAYTMAG
Refund Date : 11th Apr 2017


Kindly help on this issue.

Thanks
Gurubalan M
gurubalan Send email
 
Apr 18, 2017

Non-Refund

Dear Sir,

I have booked the E-Ticket on IRCTC portal using payment option - Credit & Debit cards / Net Banking / Wallet (Powered by Paytm), but the transaction has failed due to some network issue. The ticket also not booked and the refund status on IRCTC portal is SENT TO BANK -PAYTMAG.

Now I didn't received the refund amount in which account I used to for the transaction. Please help on this.

Transaction ID: 100000803734075
Transaction date: 10th Apr 2017
Cancellation ID: 100000803734075
PNR Number: 4643521348
Refund Amount: ₹430/-

Please do the needful.
Thanking you.

Gurubalan M
SYED MUZAFFER Send email
 
Apr 17, 2017

REFUND OF CANCELLED TICKETS

Refund my Ticket Amount
Hi ,

I booked train tickets from IRCTC, I paid through my debit card.
Now I cancelled my ticket. They say that your amount is refunded to PAYTMAG.
what should I do for this? Cancellation details are as follows

[1]PNR No : 4429975134
Transaction ID : 100000781653449
Transaction Date : 22-Mar-2017
CancellationID /RefundID : 100000150470384
Refund Amount : 615.0
Bank : PAYTMAG
Refund Date : 25-Mar-2017

[2] PNR No : 4329859377
Transaction ID : 100000781604885
Transaction Date : 22-Mar-2017
CancellationID /RefundID : 100000150470390
Refund Amount : 615.0
Bank : PAYTMAG
Refund Date : 25-Mar-2017


Whenever I check my Refund status, it shows REFUNDED TO PAYTMAG.
Plz I want refund in to my Debit card Bank { Telangana State Co-Operative Bank, Ameetpet, Hyderabad}

Regards,
Syed Muzaffer Ahmed
Mobil: 9948580820
email : hope.muzaffer@gmail.com
Tulu_123 Send email
 
Mar 24, 2017

TRANSACTION

sir,
I have booked two tickets and paid using my debit card , the payment gateway was PAYTMAG . Then I cancelled the tickets and its showing refunded but I have not credited the money my account till now. Please have a look below for further info.

Transaction ID-100000773624832,100000773624807,100000773624807

CancellationID /RefundID-100000149554363,100000149586977,100000149586980

TRANSACTION

buvana Send email
 
Mar 22, 2017

CANCELLATION AMOUNT NOT REFUNDED

Hi Team,

I booked train tickets, I paid through my debit card.
Now I cancelled my ticket. They say that your amount is refunded to PAYTMAG bank.
I have not received any amount in my bank account.
what should I do for this? Cancellation details are as follows

Transaction ID : 100000771346676
Transaction Date : 12-Mar-2017
CancellationID /RefundID : 100000148666000
Refund Amount : 1640.0
Bank : PAYTMAG
Refund Date : 14-Mar-2017

Whenever I check my Refund status, it shows REFUNDED TO PAYTMAG.
Attaching screenshot from IRCTC website. The highlighted transaction shows refunded to bank PAYTMAG.

Regards,
BUVANA M

CANCELLATION AMOUNT NOT REFUNDED

Vikas_28692 Send email
 
Mar 22, 2017

refund of ticket

Hi,
i booked a ticket on 9th march, 2017 through Debit card and then cancelled it.
refund status shows that the amount is refunded to PAYTMG on 12th march,2017.
but the amount is neither refunded in my bank nor paytm wallet.
please do necessary.

PNR Number:8656892787
Cancellation ID: 100000148326261
Transaction ID: 100000769503273
Abira das Send email
 
Mar 10, 2017

cancellation amount not refunded to my account

I Had cancelled a ticket (Transaction ID - 100000764209731), but the amount has not been credited to my account instead it went to some PAYTMAG account which i have no clue about. I had booked ticket from ICICI bank debit card. Why should money go to PAYTM? Please let me know how can this amount be credited to my account.
nutan Send email
 
Feb 26, 2017

REFUND NOT CREDITED TO ACCOUNT

Refund Status
S.No. Transaction ID Transaction Date CancellationID /RefundID Transaction Type Trans.Amt() Refund.Amt() Bank Refund Status Refund Date
1 100000724300002 16-Feb-2017 100000144130823 CANCELLED 1565.0 430.0 PAYTMAG REFUNDED 18-Feb-2017
2 100000724159908 16-Feb-2017 100000144130821 CANCELLED 1615.0 445.0 PAYTMAG REFUNDED 18-Feb-2017
3 100000741242171 14-Feb-2017 100000143921404 CANCELLED 1390.0 970.0 PAYTMAG REFUNDED 16-Feb-2017

but the amount is not credited to my bank through the PAYTMAG
Abhisingh5446 Send email
 
Feb 16, 2017

IRCTC CANCELLED TICKET NOT REFUNDED IN THE ACCOUNT

I have cancelled ticket in IRCTC on 08-02-2017 and the refund amount is Rs.705 is been refunded to paytmag. The amount is not credited to my account til date

Transaction Id 100000735976153

Cancellation Id 100000142559432
Akbarvrn Send email
 
Jan 30, 2017

Refund amount not refunded to my freecharge account

Dear sir/madam
Many time I mailed to you, but you will not understand my questions. Please understand my question clearly, “I booked one train ticket in last 24-dec-2016, the ticket is confirmed and payment 555.55/- is success . unfortunately I cancelled this ticket for my personal problems . the ticket is also cancelled successfully. IRCTC gave a cancelled ticket refund amount is Rs.360/-.the refund amount is not successfully transfered to my freecharge account. Then I have received just Rs.15.55/- only.( TXN Reversed IRCTC NOIDA IND 941336MRGO0ZWKN5577632318881770 25 DEC-2016 01:15PM Rs.15.55)
So please refund my cancelled ticket refund amount Rs.360/-

Details: FREECHARGE

Freecharge account akbarvrn@gmail.com
virtual card number 5577632318881770
transaction id 941336MRGO0ZWKN5577632318881770
Date 24 december 2016
time 11:03AM
Status Success
Amount 555.55

Details: IRCTC

Transaction ID 100000691242650
Transaction Date 26-Dec-2016
CancellationID /RefundID 100000135003295
Transaction Type CANCELLED
Trans.Amt() 540.0
Refund.Amt() 360.0
Bank PAYTMAG
Refund Status REFUNDED
Refund Date 31-Dec-2016

Refund amount not refunded to my freecharge account

Akbarvrn Send email
 
Jan 30, 2017

Ti ket not issued but amount debited please refund my amount

Dear sir/madam
“I booked one train ticket in last 25-dec-2016, the ticket is not confirmed and payment Rs.426.95/- is success . The refund amount is not successfully transfered to my freecharge account. Then I have received just Rs.11.95/- only.( TXN Reversed IRCTC NOIDA IND 854531MRGEEYN5J5577632318881770 25 DEC-2016 01:15PM Rs. 11.95)

So please refund my amount Rs.415/-

Details: Freecharge

Freecharge account akbarvrn@gmail.com
virtual card number 5577632318881770
transaction id 854531MRGEEYN5J5577632318881770
Date 25 december 2016
time 11:02AM
Status Success
Amount 426.95

Details: IRCTC

Transaction ID 100000691980737
From MNM
To MS
Date of Journey 26-Dec-2016
Reservation Status Not Booked
Trans.Amt() 415.0
Transaction Date 25-Dec-2016
Payment Status Payment Failed
Failure Reason FAILED



ARN Number: 75134836363316098938003

Ti ket not issued but amount debited please refund my amount

bhagwan1 Send email
 
Jan 15, 2017

refund to patmag

I had booked a rail e ticket and also cancelled the same on 07.01.2017 through irctc and the payment was done through my debit card,but the refund amount was not credited to my bank account till date,although it shows that the amount is refunded to PAYTMAG,
I do not know how to receive the amount from PAYTMAG,
Hence i request the concern authority to do the needful as soon as possible.
KannanJeyapaul Send email
 
Jan 9, 2017

Cancelled Ticket Amount not get refunded

Refund not credited
I have booked a ticket and paid using my debit card, the payment gateway was patmag. Then I cancelled the ticket and its showing refunded but I have not got the money till now. Please have a look below for further info.

Transaction ID : 100000694998285
RefundID : 100000136156879
Refunded Date : 04-JAN-2017

Whenever I check my Refund status,it shows REFUNDED TO BANK, but it shows bank name as PAYTMAG.

Cancelled Ticket Amount not get refunded

ajith vgr Send email
 
May 1, 2015

log in error

Sir
I have registration in irctc online e- ticketing sysytem for the last one year. But now i could not log in and get a message wrong credentiles. So please solve the issue so as to log in and get e-tickets

Yours faithfully
Ajith kumar
jamesvien Send email
 
Jun 22, 2014

Buy /Fake Passports,Driver’s License,ID Cards,Visas(jamesvien@yahoo.com

Buy /Fake Passports,Driver’s License,ID Cards,Visas(jamesvien@yahoo.com
jeeno Send email
 
Jun 22, 2014

Bed Roll payments

Sir,i am booked one ticket in Garib rath from Bangalore to Kottayam at that booking time make payment for bed roll also . In that ticket not mentioned bed roll payment separately ,how the way if can identify .

Fare Details
Distance : 653 KM
Ticket Fare : Rs. 655
Service Charge : Rs. 22.47
Total Fare : Rs. 677.47 *
* Payment Gateway charges as applicable.

Transaction ID : 100000019336796

Mail ID :jeeno27@rediffmail.com
Chathayam Send email
 
Feb 23, 2012

Not generating Tatkal tickets after making payment

Sir,
I am working in the Railways for the past 12 years and a frequent traveler to my native place Alleppey, Kerala state with my family consisting my wife and two daughter as and when necessity arises. Since I am a Railway servant, I have been provided with 3 sets of privilege passes and 4 sets of Privilege Ticket Order for my whole family which is found insufficient for my travel for my needs since I have been posted at Trichy area which is about 480 Km's away from my native place.Apart from my travel schedule, I often tickets for my guests and relatives who visited residence. To fulfill the above needs I registered my name as a customer in IRTC's portal and book tickets as and when required and making payment either by debit card or internet banking.
As such on 20/04/2011, I logged in the IRCTC's portal at about 08.02 hrs for booking of 2 tickets in T.No. 16865 Ex. Trichy to Ernakulam Jn. in SL class under Tatkal scheme. I processed all the data and made payment through the payment gateway of my SBI, Khajamalai Savings bank A/c No. 10869170651 for an amount of Rs. 554/- vide transaction ID No. ID-0333167812 dated 20/04/2011 and the reference code of the bank for payment is TO TRANSFER INB IRCTC Railway tkt booking, 0333167812IG48210418 TRANSFER TO 30338421988 SBI I.R.C.T.C. COLLECT, 554. But my surprise, I found that my ticket has not been booked and shown remark as "Payment Not Received From Bank". Then again I tried to book the tickets through internet and found that all the tickets booked within a fraction of seconds i.e. at about 08.30 hrs the whole seats have been sold out showing the status as W/L 20.
When I felt that I have been left out, I send an e-mail to: etickets@irctc.co.in
date Wed, Apr 20, 2011 at 8:31 AM stating all the difficulties I have been faced and requesting to generate the ticket or to refund the amount immediately.
In return a message has been received from care@irctc.co.in and appending the details as follows:
date Wed, Apr 20, 2011 at 9:08 AM
subject Re: [Fwd: Non receipt of e-ticket (tatkal)]
mailed-by irctc.co.in
Important mainly because of the words in the message
Dear Customer,
We deeply regret for the inconvenience caused to you in this regard. As your payment status for transaction id 0333167812 was not communicated by the Payment gateway in time, the ticket booking did not materialize. After reconciliation if the amount is found debited, the same will be processed at Payment Gateway for refund. We would ensure that the refund is made at the earliest.
In future you are requested to use the Refund status Tracking service Provided by the IRCTC. Select the <Refund Status> link in the left panel under <My transaction>. on the plan my travel page after you log in to www.irctc.co.in giving your userid and password.
In conjunction with above statement we would like to pass one information that if you face any problem in E-tickets like cancellation & Online **TDR** Filing then you have to send mail to etickets@irctc.co.in from registered e-mail id and apart from these query **for booking related general queries like refund, ERS, online booking etc. **please send mail to care@irctc.co.in.
We hope from the next time you will follow the same. *
Thanks & Regards,
Shehnaz Bano
care@irctc.co.in
www.irctc.co.in
011-39340000
In nut shell I have been left out from the online reservation for tatkal quota to favour the bulk booking agents or some other reasons, from where the concerned peoples in this system were benefited. Again in the evening of 20/04/2011, I booked two tickets in the same train as W/L 176 & 177 for a daily train runs an average distance of 480 Km, s from Trichy to Ernakulam.
In normal course no Railway servant will purchase a journey ticket for travelling in Railways, I used to purchase tickets for my journey when my privileges are exhausted or not able to fulfill the required procedures in emergency. When I am facing such problems, even though had a little knowledge about the black marketing of reserved Rail tickets, then what will be the position of an "aam admi". Hence I requested to those who are authorized to curb such mal practices or the agencies responsible to curb the same should be activated to ascertain the real truth behind the created failure in the system.

Thanking you,

G.Vijaya Kumar,
gopivijay67@gmail.com,
9443191754
Sushanta Kumar Mishra Send email
 
Feb 23, 2012

Not generating Tatkal tickets after making payment

Dear Sir,
I have filed tdr for PNR no.8410957007 on dtd.19/05/2011, but I saw it has been regreted & there after I have posted my complain in IRCTC Complaint, Revews on dtd. 13/11/2011 & care@ictc.co.in 16/01/2012 but there is no response.
I am elaborating the mater for tdr refund, that I had booked 10 sleeper class ticket by 2 PNR no. & 10 3A class ticket by 2 PNR no. on the same train and same date. RAC Sleeper class tickets are vide PNR no. 8542489804 and 8355544628 booking date was 29.04.2011 and date of journey was 17.05.2011 from Surat to Puri train no. 12744, it can be verified.
That I had booked on 19.04.2011 another wait list 10 3AC tickets vide PNR no. 8410957007 and 8255108080 in the same train no. 12744 from Surat to Puri and date of journey was 17.05.2011, where 2 nos of ticket converted to RAC of PNR no. 8410957007 and wait list ticket vide PNR no. 8255108080 refunded to me by irctc it can be verified.
That I had filled tdr for 2nos of sleeper class ticket of PNR no.8355544628 on dtd 16.05.2011 night because 2 tickets converted RAC of PNR No.8410957007 on same train and same date.
That other 4 persons were running with sleeper class ticket, So I had filled tdr for 4 person on dtd 19.05.2011 for PNR no. 8410957007 after arrival.
That same person can not perform his journey an the same date in the same train in different berths.

Therefore I request you to go through the matter and kindly refund the outstanding amount what so ever at the earliest.
Thanking you

Sushanta Kumar Mishra
PNR No. 8410957007
TDR Ref. No. ekt2011051902584101
email- tulumishra@yahoo.co.in
Mob: 9861389955
Sandiptwri Send email
 
Feb 23, 2012

Website deliberately slow at 8:00am

What is going on with IRCTC? The irctc website shows "service unavailable", specifically during 8:00am to 8:30am quite regularly.

The excuse of server load can't be accepted as if the authorities weren't aware of the load while designing the site.
Specially for TATKAL bookings, its quite natural to have such load.

I smell foul play in this,
is that a tool to book all the TATKAL tickets before offering it to public?Its really pathetic to see that.
We need an updated-redefined website, is any one listening...?
Souvik Chatterjee Send email
 
Feb 23, 2012

Website deliberately slow at 8:00am

It is a government site. I thinh thats why no bady care for the normal people. are koi to socho hamare bare me. desh to chlana nehi ata kom se kom ek site to thk se chalao yaar. hum muft me to safar nehi karte paisa dete hai. Koi to batao ki es site k bare me kaha complain kare?

Complaint Registration Form

    Information of the Company you are complaining about
    Subject of Complaint
    City (optional)
    Complaint Details
    Attach photos (optional)
    Confirmation code

    Submit

    Recently Updated Complaints

    WageWorks - stealing money
    I was using the service WageWorks to allow for non-taxed...
    KTMB - purchase ticket via app can't go in
    I bought both ticket via phone app with myself ic still...
    Zain KSA - Aoto deduction on my remaining balance
    Zain KSA Team, I'm having a auto deduct on may...
    best4career - complaint against fraud consultancy
    Iam Mohammed fasir one of the victim of this fraud...
    eDreams - Flight times changed without warning so connection was...
    After taking my payment they magically changed the flight...
    Sonic channel - Please rerun old showd
    Sir please ban the pakdam pakdai show and rerun all old...
    U-MOBILE - useless customer service
    I've signed up for a new line in a umobile service...
    Mobily - Automatic deduction of 5 riyals
    Sir can you please unsubscribe me to all of your...
    RESERVE BANK OF INDIA FOREIGN REMITTANCE DEPARTMENT - fake mails
    I got one email to reserve bank of india for compensation...

    Share this site with others

         
          

    Recently Updated Complaints

    WageWorks - stealing money
    I was using the service WageWorks to allow for non-taxed...
    KTMB - purchase ticket via app can't go in
    I bought both ticket via phone app with myself ic still...
    Zain KSA - Aoto deduction on my remaining balance
    Zain KSA Team, I'm having a auto deduct on may...
    best4career - complaint against fraud consultancy
    Iam Mohammed fasir one of the victim of this fraud...
    eDreams - Flight times changed without warning so connection was...
    After taking my payment they magically changed the flight...
    Sonic channel - Please rerun old showd
    Sir please ban the pakdam pakdai show and rerun all old...
    U-MOBILE - useless customer service
    I've signed up for a new line in a umobile service...
    Mobily - Automatic deduction of 5 riyals
    Sir can you please unsubscribe me to all of your...
    RESERVE BANK OF INDIA FOREIGN REMITTANCE DEPARTMENT - fake mails
    I got one email to reserve bank of india for compensation...
         
     

    User Registration

    Already a Complaint Board member? Log in now.
    Username:
    E-mail address:
    Password:
    Code:
    or connect with Facebook

    User Registration

    A confirmation email was sent to "".
    To confirm your account, please click the link in the message.

    If you don't see the email in your Inbox, please check your Spam box.

    User Login

    Not a member of Complaint Board? Register now.
    E-mail address:
    Password:
    Forgot your password?
    E-mail address:
    Back
    Loading, please wait...
    Your password has been sent to the specified email address. Log in
    or connect with Facebook

    User Facebook Login

    Enter Username