Log inRegister
Submit Complaint

KFC Malaysia

Malaysia

Consumer complaints and reviews about KFC Malaysia

NIQ Send email
 
Sep 6, 2017

SIKAP PEKERJA YANG TIDAK SOPAN

Saya sangat terkesan dengan sikap salah seorang pekerja kfc,branch baru di emart riam miri.tgah hari ini saya datang bersama kawan saya dan memesan makanan untuk di tapau dan pada masa yang sama staf kfc(cashier) wanita yang bernama CLAUDIA tersengih dan ketawa terbahak-bahak di depan saya.apabila saya tnya kenapa dia tidak mnjawab soalan sy dan masih ketawa yang ketika itu juga ada staf lain (wanita) berbaju uniform hitam hnya senyum dan tidak menegur.perkara ini berterusan sehingga lah saya dan kawan sya beredar apabila pesanan kami sudah tersedia.Pada manager branch tersebut sila perhatikan staf anda dan ajar dia cara melayan pelanggan dengan lebih sopan SEKIRANYA pihak kfc masih mahu dia bekerja.

cc:CLAUDIA.(CASHIER)
ROHASLINDA BT OSMAN Send email
 
Sep 6, 2017

KFC SELAYANG BARU

Saya dah banyak kali pergi ke KFC selayang baru sbb rumh berdekatan dgnnya, tp setiap kali saya pergi d sana, mesti masalah dgn tong sos di bhgian tingkat atas yg sentiasa kehabisan sos, atau staff nya yg malas nak refill ???? 1 day sy pergi berbuka puasa di sana pada Puasa tahun 2017 ni, ada 1 pelanggan cina prmpn menekan tempat sos tu agak kuat sbb mmg dah xde sos..tetiba seorng pekerja prmpn india (auntie) marah pelanggan itu sambil menjerit "ooii..ingat ni awak punya barang ke? ni KFC punya, kenapa tekan kuat2? mau rosakkan ke,kalau mau saya boleh tolong! saya tengok dr jauh..india tu bukak tong sos cili..OMG mmg sosnya takde, dah habis, seboleh2 dia ambik pinggan pelanggan tu dan urut plastic sos tu dlm pinggan pelanngan tu, dan put back the sos dlm tong, bukannya nak refill????suck!!. lepas tu ada 1 customer tertumpahkan air, auntie india ni mengamuk lagi dan cakap "AWAK INGAT SAYA TAKDE KERJA KE?" padahal bdk tu tak sengaja langar..saya dah lama perhatikan pekerja auntie india ni suka berborak sesama bangsanya dan tak mau refill sos , masalah sos mmg ada setiap kali sy berkunjung d sana..saya tak pasti samada KFC Malaysia tak bekalkan sos mencukupi ke atau pekerja nya yg malas nak refill tong sos ni ??saya rasa sepanjang sy makan KFC di dlm Malaysia ni, KFC Selayang Baru ni paling teruk layananya ,dengan ayam yg sangat kecik,tak berbaloi dengan harganya...please read my complain and please upgrade standard KFC service especially di CAWANGAN KFC SELAYANG BARU INI
olin89 Send email
 
Sep 5, 2017

CHICKEN IS ALWAYS NOT READY

This is our 2nd time in 2 weeks chicken is not ready at the holding rack.... KFC is selling chicken but chicken is not ready? U have got to be kidding me... Not at closing time but at 8pm, dinner time! Once at the mines shopping mall at tea break time no original chicken is ready. ask me to wait 15minutes.... today outlet at balakong (new KFC outlet not at the old balakong but next to cimb) they ask me to wait 20minutes!!!? REMOVE THE NAME CHICKEN FROM THE BRAND NAME.... everytime we went ask to wait for chicken!? your main meal is chicken! what nonsense is this
Atikah Send email
 
Sep 3, 2017

Service buruk, pekerja dapur perempuan biadap

Pada hari sabtu, 3/9/2017 , bertempat di kfc bandar baru sungai buluh pukul 7 petang.
Tolong kepada berkenaan:-
1. Customer servies yang buruk, layanan kepada customer kurang tiada adab , sedangkan setiap pekrja telah diajr bagaimana hendak melayan customer ? Perlu ke beradap ? Kenapa ?
Sy order bucket kfc 9 ketul tetapi kena tunggu selama 1 jam lebih kerana ayam baru nak masak? Padahal ayam banyak ayam di rak. Asala yang diberikan kerana sy order ayam 9 ketul nnti customer yang akan datang ada yg order 1 ketul mereka marah tk dpt ayam , sedangkan saya yang datang dulu ? Selama ni sy datang kfc yang lain okay services!!!!!!
2. Kenapa pekerja di dapur boleh masuk campur urusana di kaunter ? Sedangkan awak perlu masak ayam di dapur ni nak sound orang tetibe dengan tk ada adapnya , poor service

Service buruk, pekerja dapur perempuan biadap Service buruk, pekerja dapur perempuan biadap

Guest guess Send email
 
Sep 2, 2017

AYAM LUAR HANGUS DALAM TAK MASAK!

Good Evening,
Madam/Miss/Sir,

Regarding to the subject above, I would like to complaint about:-
1) Recently, I bought kfc chicken at KFC Restaurant Taman Damansara Aliff (Johor Bahru) and it is partially cooked
2) The taste and smell of the chicken is norm, not a special spices from KFC self
3) The chicken is too small and quite scorched.
4) The chickens are UNCOOKED
5) YOUR STAFF IS QUITE RUDE. HOW CAN WHEN THE LORRY BLOCKED THE DRIVE THRU WAY, YOUR STAFF ASKED MY MOTHER TO COME OUT AND PAID IT?!
6)BELI BUBUR DAN SANGAT SANGAT CAIR. IM DISAPPOINTED

We as a regular customer feel fully disappointed regarding this issues because it doesnt happened only once. We hope that the management can take action and return the success of KFC.
Guest guess Send email
 
Sep 2, 2017

Hangus and half cooked

Saya beli di kfc damansara aliff johor bahru, ayam hangus dan dalamnya half cooked! Kalau dulu kita dapat smell and taste the spices from kfc, sekarang macam ayam gireng biasa je. And the staff is quite rude. Hope ade perubahan sebab kita regular customer kan. And pagi tadi saya beli bubur kfc, bubur sangat cair and ayam ade 2 potongan je . Wth?!
BadKFC Send email
 
Aug 27, 2017

Bad Service

Staff KFC pantai chenang menggunakan bahasa yg kesat terhadap CUSTOMER, ayam terpaksa ditunggu selama 20 minit sedangkan KFC ni adalah tumpuan pelancong dan sepatutnya ayam perlu standby..
Jeffrey Tan Send email
 
Aug 27, 2017

Bad Attitude Female Staff Of temiang, Seremban Outlet

Female malay staff with cap loves to ask customer for tips and when customer refused her request, she corporate with another staff to ignore entertaining customer to order meals. when customer try to snap their photo, they avoid but finally managed to snap their photo.

Take serious disciplinary action against these female staff at Temiang KFC, Seremban outlet.

Photo attached.

Bad Attitude Female Staff Of temiang, Seremban Outlet Bad Attitude Female Staff Of temiang, Seremban Outlet

Jeffrey Tan Send email
 
Aug 27, 2017

Bad Attitude Female Staff Of temiang, Seremban Outlet

Bad attitude of female staff in Temiang , Seremban outlet loves to ask tips from customers especially the one wearing cap. when reject her request , she corporate with other staff to ignore servicing customers to order meals. When customer try to take their photo , they avoid but finally managed to snap their photo.

Photo attached.

Bad Attitude Female Staff Of temiang, Seremban Outlet Bad Attitude Female Staff Of temiang, Seremban Outlet

huhu Send email
 
Aug 16, 2017

CHEESE TERLALU CAIR

KFC MASJID NEGERI PENANG,17 Ogos 12:30 malam . Saya memesan potato loaded dan 2 extra cheese.Cheese terlalu cair, ini bukan pertama kali cheese terlalu cair.Sebelum ini saya membeli set yg berlainan juga terlalu cair.Terlalu cair sehingga tiada rasa.
boroncom Send email
 
Aug 13, 2017

Food poisoning

Kfc setiu walaupun baru buka tapi sangat kotor dan berbau busuk. Khamis lepas sekolah buat jamuan makan di kfc setiu ini.. Malangnya, seramai 11 orang guru muntah2 dan cirit birit. Kejadian berlaku pada hujung minggu. Jika hari bekerja, kfc ni mmg dah kena dgn jabatan kesihatan mcm y berlaku dengan kfc jerteh. Sekarang pihak sekolah tengah siasat dulu bilangan murid yang terkena keracunan makanan sblm bende di panjangkan. Terima kasih
Romly Send email
 
Aug 10, 2017

Menu

Menu superjimat box & value treat tidak dijual sejak minggu lepas, customer dipesan
membeli menu yang limited sahaja.
FATAYATUL Send email
 
Aug 10, 2017

QUALITY OF FOOD

KFC Mantin, Negeri Sembilan ,
Services bagus , pekerja nye peramah dan fast response. Even setiap kali pergi kene beratur panjang pun cust still can wait, relax2 je . But tak puas hati sbb selama hidup makan ayam kfc tapi knape kat store mantin ni sy boleh dapat sampai 2x ayam panas tapi bila makan dah berbau dan busuk . First time terkena sy boleh terima maybe ada problem dgn freezer or chiller kat Situ, tapi ini second time tau , sy langsung xleh makan sbb rasa busuk . Please control your quality of chicken before served to cust. TQ
Nini melon Send email
 
Aug 9, 2017

Pekerja mulut kurang ajar

Pekerja kfc di bandar baru selayang kurang ajar..terutama cashier..baru jam 9 malam tapi ayam, burger semua xdea..ayam pon ad bahagian kepak dan drumstik..manager sepatutnya alert mengenai perkara ini..perkara ini tidak sepatutnya terjadi jika manager2 alert padai isu ayam yang cuma ad bahagian kepak..bukan pada customer malam yang menghabiskan ayam bahagian kepak yang dimasak wktu pagi..closing jam 11 malam tapi jam 9 malam semua makanan pon xsediakan..kami penat beratur bila sampai di kaunter apa yang kami pesan habis..kepada cashier yang bekerja pada 9 august waktu 9 malam anda sepatutnya lebih mesra dan layan pelanggan dengan mesra..bila customer xpuas hati atas layanan yang diberikan kami berhak mengutarakan apa yang kami tidak puas hati..manner your langguange pada kami, customer..
sitiaishah Send email
 
Aug 8, 2017

FOOD POISONING

Pada 5/7/2017, saya dan keluarga saya telah pergi ke KFC Setia Tropika Johor Bahru pada lunch hour. Sy telah memesan 2set yg mmpunyai 2ketul ayam bersama semangkuk nasi & coselaw. Ketika saya sedang menikmati Coselaw pada saat-saat akhir, saya mendapati rasanya terlalu pahit sehingga saya terus meludahkannya semula. Apabila tiba waktu petang, perut saya berasa sangat sakit dan saya telah keluar masuk ke tandas berkali-kali. Saya telah muntah sehingga tiada isi di dalam perut saya. Saya berasa amat sedih dan kecewa dengan pengalaman yang saya rasakan pada hari tersebut. Badan saya lemah dan tiada selera makan pada keesokan harinya. Saya berharap agar pengurus yang bertugas haruslah menitikberatkan tentang kepentingan 'food safety', periksa tiada satupun expired produk di dalam restoran dan produk yang ingin dihidangkan mestilah mempunyai 'holding time' agar pelanggan mendapat produk yang berkualiti dan mengikut gold standard. Saya berharap perkara ini tidak akan berlaku lagi. Sekian, terima kasih.
amadfisha Send email
 
Aug 5, 2017

Makanan KFC habis

Saya ke KFC Bukit Jelutong pada pukul 10.20 mlm, 5 Aug 2017. Di pintu KFC tertera waktu perniagaan sehingga pukul 11 malam. Pada ketika saya sampai, pekerja mengatakan semua sudah habis. Tiada satu makanan kfc pun yg ada di kaunter untuk dibeli kerana pekerja mmg senang sibuk berkemas utk menutup kedai. Kaunter juruwang semua sudah tutup dan mula mengira wang. Berbeza dgn kfc cawangan lain yg akan menerima pesanan walaupun jam menghampiri 10.45. Pihak pentadbiran kfc sila buat pemantauan!
Nur Faezah Send email
 
Aug 5, 2017

Pekerja KFC Bermasa Muka ketika service customer

Situasi ini berlaku di KFC, Persiaran Kayangan, Jalan Plumbum 2-7/2, Seksyen 7, Shah Alam, Selangor 40000 pada 5 Ogos 2017, pukul 4.30 petang. Saya dan 2 kawan saya dilayan kurang mesra dengan pekerja perempuan yang bernama NORIZAN. Ketika itu, pekerja tersebut berada di kaunter 3. Sepanjang kami berada di kaunter 3 itu, pekerja NORIZAN ini melayan kami dengan bermuka masam. Pada masa itu, saya ingin memilih set A Super Jimat Box, tetapi dia mengatakan bahawa set tersebut sudah tiada dengan exspresi muka masam. Selain itu, ketika dia hendak mengembalikan duit baki, saya sudah hulur tangan terlebih dahulu untuk menerima baki tersebut, tetapi pekerja NORIZAN ini letak duit baki saya atas meja kaunter dan beredar untuk mengambil makanan. Jika saya lelaki saya boleh memahami, tetapi saya perempuan, jadi bagi saya tindakan NORIZAN itu sangat kurang ajar dan tidak beradab terhadap pelanggannya. Saya berharap pihak KFC dapat mengambil tindakan ke atasnya, agar perbuatan beliau tidak diulangi ke atas pelanggan yang lain pada masa akan datang. Terima kasih.
Nur Faezah Send email
 
Aug 5, 2017

Pekerja KFC Bermasam Muka

Situasi ini berlaku di KFC, Persiaran Kayangan, Jalan Plumbum 2-7/2, Seksyen 7, Shah Alam, Selangor 40000 pada 5 Ogos 2017, pukul 4.30 petang. Saya dan 2 kawan saya dilayan kurang mesra dengan pekerja perempuan yang bernama NORIZAN. Ketika itu, pekerja tersebut berada di kaunter 3. Sepanjang kami berada di kaunter 3 itu, pekerja NORIZAN ini melayan kami dengan bermuka masam. Pada masa itu, saya ingin memilih set A Super Jimat Box, tetapi dia mengatakan bahawa set tersebut sudah tiada dengan exspresi muka masam. Selain itu, ketika dia hendak mengembalikan duit baki, saya sudah hulur tangan terlebih dahulu untuk menerima baki tersebut, tetapi pekerja NORIZAN ini letak duit baki saya atas meja kaunter dan beredar untuk mengambil makanan. Jika saya lelaki saya boleh memahami, tetapi saya perempuan, jadi bagi saya tindakan NORIZAN itu sangat kurang ajar dan tidak beradab terhadap pelanggannya. Saya berharap pihak KFC dapat mengambil tindakan ke atasnya, agar perbuatan beliau tidak diulangi ke atas pelanggan yang lain pada masa akan datang. Terima kasih.
Karim Pin Send email
 
Aug 5, 2017

Tidak menepati waktu perlaksanaan sarapan pagi

saya ingin membuat aduan tentang perlaksanaan waktu breakfast di kfc merlimau yang sepatutnya tamat jam 11.00 sebagai mana yang tertera pada dinding di kaunter malah ditulis lagi di luar dinding restoren kfc tapi kenapa apabila saya datang jam 10.50 pekerja kfc kata dah tiada..dah masuk waktu lunch...harap boleh tepati masa atau ubah sahaja waktu kalau tak boleh buat sehingga jam 11.00...sekian.
mogan Send email
 
Jul 31, 2017

Layanan yang tidak mesra

Saya ingin membuat aduan layanan yang tidak mesra oleh pekerja di KFC Giant Senawang,Nama staff Ms. ALIA ( 30/7/2017 10.00pm semasa saya menunggu untuk menerima pesananan saya di kaunter sebelah, beliau bertanya dah orderke dengan nada suara yang tinggi, dan kurang ajar .Selain itu semasa saya menungu di barisan selama 35 minit saya ada perhatikan beliau tidak senyum dan tiada langsung ucapan TERIMA KASIH malah melayan kami sebagai pembeli ni seperti peminta sedekah. Sedangkan kami bayar dan punca rezeki mereka juga dari pembeli. Tanpa pembeli yang sabar dgn layanan buruk mereka, KFC. Saya ada menghubungi penyelia cawangan yang bernama Akmal dan memberitahu tentang hal ini.
Harap pihak yang bertanggungjawab sila memastikan pekerja ini memperbaiki cara layanan terhadap pelanggannya. terima kasih
Nurul faqih Send email
 
Jul 30, 2017

Layanan kurang adab

Saya ingin membuat aduan tentang pekerja yang bernama faizah di cawangan tangkak. Cara dan percakapan yang kurang adab amat mengecewakan saya sebagai pelanggan. hanya kerana bertanya adakah boleh untuk menukar pesanan dibalas dengan riak wajah yang jelik dan percakapan yang tidak puas hati membelakangkam saya . Saya mendengar setiap apa yang dituturkan. Harap pihak yang bertanggungjawab sila memastikan pekerja ini memperbaiki cara layanan terhadap pelanggannya. terima kasih .
Ace Mei Kee Send email
 
Jul 29, 2017

Lack of experience

The KFC in Tambun just opened few days ago,I went there to take away few hours ago. I ordered B and C of bucket berbaloi, I told the worker that I wanted 15 original chicken and 9 scipy chicken, and I mentioned that I do not want any chicken wing. He said I have to wait for about 30 minutes and maybe it would be 2 or 3 chicken wings. I said it's fine as long not most of them are chicken wings. But when I went back, it came out all of the chciken are spicy and I bought them cause it's kid's birthday and most of them are kids. And because of spicy most of them can't eat. And most of them are chicken wings! This list wrote clearly how many original and spicy chicken but it came out different. I don't think this is okay for me. I could say that the workers did not train at all and lack of experiences. KFC in Tambun is definitely low standard. The worst is do the workers know how to read? This is a total disaster.Thanks to them, I'm not gonna buy any food and stuff at kfc again.
Kakchik Send email
 
Jul 26, 2017

Kedekut tisu dn sos

Sy kecewa dgn staff perempuan kfc tg gemok, rompin..yg seringkali lupa untuk masukkan tisu,sos dn sudu kpd pelanggan yg take away..klau bli set yg ada nasi nk mkn mcmna??? Time tu bkn nk mkn kt umah..rushing so nk mkn ats keta otw g antar ank ke sekolah agama..
Bayangkan bli tuk mkn dgn ank2 masuk keta tgk paket sos,sudu n tisu satu pn xde...xkn setiap kali nk kna check sblm pulang..dh kena bbrapa kali..tgk kt rak bersusun paket sos n tisu tp kedekut nk bg pelanggan..buat display je rupanya..sekian..hrp staff lbh peka dgn mslh ni..
Kamesh Prasana Send email
 
Jul 24, 2017

Bad/Stupid Service for customers

Yesterday(23/07/17) i ordered for 1 zinger burger 1 colonel burger 1 cheesy wedges..But i received was 2 zinger burger 2 wedges without cheese and 2 cans of water..it's really disappointing me a lot..i really got fed up of your service..not only this, but yesterday i ordered 2 times in kfc for delivery..first time i applied for paying by credit card ..but kfc deducted my money and says an error occurred please try again later. How come the system is so silly..Cannot deliver the food but simply deducting one's money..I called ur branch and complained about it..They said they will bank in within 7 days. So, i agreed for that. After that for second time i ordered and applied for paying by cash..at these time i received wrong food..Maybe it's my fault not seeing what u delivered first of all but still its disappointed me a lot..1 day 2 incident.. Hope so i receive my money correctly..If i never receive anything within 7 days, i will take action on kfc on delivery .Hope so you understand your customer's feeling.
Hendricks Send email
 
Jul 19, 2017

Small chicken size/salty original flour/chicken not hot

When i was at KFC Mahkota parade, ive ordered the combo meal for dine in and theres no Spicy chicken except for only the wings? They told me ill have to wait for 20minutes if i want the Spicy chicken! unless if i want the Original then i can get it right away. So with no choice of my hungry stomac i have to take the Original chicken. Im very disapointed with the size of the chicken is do damn small, feeling of the chicken its not crispy at all because its not hot anymore (war), the taste was horribaly salty and even my parents complain it to me.

I hope your managers do maintain the standarts serving the foods and make sure chicken are ready before your customers place order, dont make your customer to wait for food thats not the way how an internation brand serve its cusomers. Basicly i go to KFC mainly for the Spicy chicken so can you imagine i have to choice when im paying for what i want? 20 minutes to wait for spicy chicken? It dont make sense.

Do something before you lost more of your customers. Especially the chicken size in KFC mahkota parade.
Ill give a tumbs up👍 for KFC Giant (Batu berendam) for serving such great size and hot crispy chicken. Maintain every restaurant with the same standarts please.

Complaint Registration Form

    Information of the Company you are complaining about
    Subject of Complaint
    City (optional)
    Complaint Details
    Attach photos (optional)
    Confirmation code

    Submit

    Recently Updated Complaints

    JTV - Once a Great Company JTV
    The rise and fall of JTV. JTV's time has come and...
    Gotham Steel Cookware - disappointed in fry pan
    This fry pan does not come close to working as advertised....
    anastasiaDate team - delete my profile and account
    Hello Anastasia Team Please I want you to delete...
    Shoppe - barang tak dapat
    tracking no. ER788426355MY tolong check dekat mane saya...
    Aflac - Having been covered even though payments were took out of...
    I have noticed my policy was terminated since may 2017...
    POS LAJU - Not answer call
    I call pejabat pos tanah merah berpuluh kali ,fone call...
    ACCESS ELEVATORS SDN BHD - Cancel DRI Adobe Sales Shannon
    Dear Sir, Please cancel immediately DRI Adobe Sales...
    DRI ADOBE SALES SHANNON - Cancel DRI Adobe Sales Shannon
    Dear DRI Shannon, Please cancel immediately DRI Adobe...
    Vivo - Phone and person lost
    My phone is lost and can't be meet please help me...

    Recently Updated Complaints

    JTV - Once a Great Company JTV
    The rise and fall of JTV. JTV's time has come and...
    Gotham Steel Cookware - disappointed in fry pan
    This fry pan does not come close to working as advertised....
    anastasiaDate team - delete my profile and account
    Hello Anastasia Team Please I want you to delete...
    Shoppe - barang tak dapat
    tracking no. ER788426355MY tolong check dekat mane saya...
    Aflac - Having been covered even though payments were took out of...
    I have noticed my policy was terminated since may 2017...
    POS LAJU - Not answer call
    I call pejabat pos tanah merah berpuluh kali ,fone call...
    ACCESS ELEVATORS SDN BHD - Cancel DRI Adobe Sales Shannon
    Dear Sir, Please cancel immediately DRI Adobe Sales...
    DRI ADOBE SALES SHANNON - Cancel DRI Adobe Sales Shannon
    Dear DRI Shannon, Please cancel immediately DRI Adobe...
    Vivo - Phone and person lost
    My phone is lost and can't be meet please help me...
         
     

    User Registration

    Already a Complaint Board member? Log in now.
    Username:
    E-mail address:
    Password:
    Code:
    or connect with Facebook

    User Registration

    A confirmation email was sent to "".
    To confirm your account, please click the link in the message.

    If you don't see the email in your Inbox, please check your Spam box.

    User Login

    Not a member of Complaint Board? Register now.
    E-mail address:
    Password:
    Forgot your password?
    E-mail address:
    Back
    Loading, please wait...
    Your password has been sent to the specified email address. Log in
    or connect with Facebook

    User Facebook Login

    Enter Username