Submit a Complaint

Celcom

Malaysia

Consumer complaints and reviews about Celcom

Hanafi Nahiya Send email
 
Aug 28, 2018

Celcom melampau

Selamat tengah Hari. Saya ingin menyatakan rasa kecewa dengan perkhidmatan celcom Hari ini. Say afa melanggan pelan internet rm30 untuk 5gb dan kuota telah habis di guna kan semalam. Pagi tadi saya melanggan semula pelan rm10 2gb untuk seminggu. Saya da terima reply message dari celcom yg mengatakan saya berjaya melanggan pelan internet until seminggu. Lepas tu says buka data. Tak sampai 15 minit saya dapat mesej dari celcom mengatakan internet says guna pay per use. Kredit rm70 telah di tolak dr akaun prabayar saya. Saya rasa kecewa sangat dengan apa yang berlaku ni. Saya pelanggan celcom dengan no ini hampir 20 tahun tapi Tak sangka pulak perkhidmatan menjadi macam ni. Saya betul2 rasa Tak puashati
No tell saya 0198003945
Email : [email protected]

Celcom melampau Celcom melampau

vfksbcnvvvk Send email
 
Aug 23, 2018

Line Teruk

Semua Warga Malaysia mari kita haramkan duit topup kita dimakan oleh seluruh warga celcom serta anak cucu mereka kerana internet servivs teruk walapun sudah subcribe dan telahduit kita. semoga warga celcom ditimpa bala dan bencana..amin. lagi cepat mati lagi baik. pelangan tegur buat bodo.caj pelangan x pula bodo.
mazlina Send email
 
Aug 23, 2018

line 4g lemah luaskan coverage

coverage amat lemah..line 4g kadang2 ada tp 1 bar sahaja kemudian hilang.mmg tak boleh nak surf internet..bila keluar rumah tak sampai 1km macam tu line terus ok dan laju jadi 3 @ 4 bar..harap pihak celcom boleh luaskan lagi coverage di permatang tok brain penaga..terima kasih
Nurul Send email
 
Aug 22, 2018

Scammer tolak kredit

Scammer entah dari mana tiba2 htr sms thank you for subsribing bla bla blaaa then terus tolak rm5 kredit.. dah 3 kali kena. padahal x pernah klik mana2 ads pon.. what the hell celcom ??!!!
Unknown User Send email
 
Aug 20, 2018

WTH Celcom coverage?!

Why celcom coverage is too suck. speed below than 10KB/s??? Even 4g. Its in town Please, Don't be suck like this.
Unknown User Send email
 
Aug 20, 2018

WTH Celcom coverage?!

Why celcom coverage is too suck. speed below than 10KB/s??? Even 4g. Please, Don't be suck like this.
tinging Send email
 
Aug 19, 2018

celcome line

kenapa line Celcom hilang saja,dalam rumah tidak ada lime,kat luar rumah ada line,setakat E saja..semakin hari semakin teruk line celcom.kat area KAMPUNG PETANAK,96400 MUKAH.SARAWAK
Achek Send email
 
Aug 14, 2018

Line tak stabil

Hello celcom....
Kenapa line wlupun 4G tp tak stabil
Download video whatsapp lambat,video fb jadi buffering....
Main Mobile Legend lagi hangin,kejap hijau kejap merah....
Klu duk dalam rumah lg tak ada line,takkan nak main hp kena duduk luar umah...macam nak tukar ke maxis plak..noob betoi celcom niiii........
Ronny Send email
 
Aug 12, 2018

Line celcom slow

Mohon pihak CELCOM pantau TOWER kawasan perumahan TAMAN PUSAT KEPONG KUALA LUMPUR,line sangat teruk... dalam rumah pun sangat susah dapat line,di luar rumah pun sekejap ada sekejap tiada line.

Kami berharap sangat ada peningkatan/penambahbaikan line CELCOM.

SEKIAN DAN TERIMA KASIH
Rarasya Send email
 
Aug 12, 2018

Penolakan kredit jika reload lebih

Kenapa celcom tidak menyekat penolakan kredit pelanggan oleh syarikat2 iklan yg entah ape2.. jika reload prepaid lebih, mesti akan berlaku penolakan kredit rm4/week..ape benda nii, padahal aku tak sebscribe ape2 pon.. kalau reload rm5, tolak rm4, baki aku tinggal rm1, xsempat nak buat ape2.. rasa mcm bodoh je sbb 4 kali dah aku kena mcm ni.. bila aku call celcom centre ckp aku ada tekan iklan ape2, n aku call syarikat iklan tu pon die just ckp aku subscribe iklan diorg. Mana bukti aku subscribe, padahal korg saje je nk kaut keuntungan dgn cara mudah.. haramjadah ko, padahal aku xde pon nk subcribe iklan yg ntah ape2..pleasee la celcom n syarikat2 iklan, jgn nak kaut keuntungan dgn cara tipu mcm ni..kredit yg dah ditolak tidak akn dpt refund balik.. such a shitπŸ’©.. hanya CELCOM je yg selalu buat penolakan kredit ats iklan2 bodoh tanpa izin pengguna.. please upgrade your poor security on your telcom CELCOM..other telco tak pernah pon nk makan kredit pengguna sesuka hati.. Aku rasa tiba masanya aku tukar talian telco yg lain 😑🀬🀬
gaman007 Send email
 
Aug 10, 2018

internet sangat-sangat teruk

Area : Kota Marudu,Sabah,

saya pengguna celcom selama 13 tahun..line internet celcom boleh dikatakan agak stabil dikawasan ini.... beberapa bulan selepas celcom mengubah plan/menyelaras plan yang terkini perkhidmatan internet mula turun dengan mendadak dari 1.5 mbps ke 30 -150 kbps all day sahaja...do something celcom 4G LTE..terima kasih
Pauziah Send email
 
Aug 10, 2018

Celcom

Line celcim lambat gila
Dah bayar pun bayar lmbat
Klu pihk celcom hantar email suruh membuat bayarn.Pelanggan bayar.Tpi mash lembap jgk.Apa ni....
i-GaBaneZ Send email
 
Aug 3, 2018

poor reception signal

Area : 12th miles, Taman Borneo Height, Jalan Puncak Borneo, 93250 Kuching, Sarawak, Malaysia.

Please assist us to rectify the signal reception problems at our residential area as per mentioned above.

For info. most of the time 'emergency calls" will appear on our hp screen and we also can hardly make a call or texting.

Grateful if Celcom team could immediate action on this matter.

Your prompt cooperation is very much appreciated.

Thanks & Regards,
Floraringgau93​ Send email
 
Aug 1, 2018

Internet slow

Saya memang pengguna celcom y setia. Sudah 8tahun Sy guna perkhidmatan ini. Bagi sya celcom adalah terbaik. Tetapi semenjak beberapa bulan nie, line macam lembab. Sedangkan sy menggunakan 10GB = RM50 untuk 1bulan seperti biasa. Nak buka app shopee pun susah nak bukak. N then, quata mudah habis. Hairan betul sya. Sekarang sya tinggal d area demak laut, kuching, Internet terlalu slow πŸ˜•. Please do something for ur customers. This is no good for your reputation. Thats all I want to say.
P/s : adakah sya perlu menggunakan Telecom pula? (ini Hanya bertanya sahaja, Jgn ambil hati)
God bless you
dayangku Send email
 
Jul 30, 2018

very very bad line at bintulu, sarawak

saya pengguna Celcom yang setia. sekarang ni saya dah hilang kepercayaan terhadap service celcom sebab tiada apa pun usaha tindakan dan perubahan kebaikan terhadap line celcom di Bintulu ini. dah bertahun masalah line slow disini. saya nk bg tahu pihak celcom, bahawa purata pengguna di sini menggunakan talian anda. tetapi lama kelamaan, seorang demi seorang telah berpindah ke talian yg lain. sebabnya ialah talian celcom di sini teramat lah slow. kami berharap selepas ini pihak n good for me celcom dapat lah menyelesaikan masalah line slow di Bintulu ini secepat mungkin.. harap maklum terima kasih
Irfan417 Send email
 
Jul 27, 2018

Very very bad line

Lately, I bought internet plans at celcom to get fast internet. But, the line is zero so even if it is 4G, no line no goodlah. So, I think it is wasting my money for bought something useless. So, please fix this because right now Celcom might be worse than other internet services.
nickhilmi06 Send email
 
Jul 26, 2018

Can't connect to the internet

Hello sir/miss.. I'm want to complaint regarding the celcom internet line coverage.. I don't why, suddenly I can't connect to the internet.. before that it was good but I don't know whats wrong with the celcom internet service? until now I still can use the celcom mobile data.. I hope you can fix this problem immediately because its always happened.. this issue must be fix as soon as possible.. I hope the incharge people will do the best.. sorry and thank you..
MrWhite Send email
 
Jul 25, 2018

line is so bad

please fix the problem ASAP.... when i using video call, it was very slow and it comes out (unstable call connection), please update it and fix it.
MrWhite Send email
 
Jul 25, 2018

line is so bad

please fix the problem ASAP.... when i using video call is very slow, until they come out (unstable connection data).
Fyera Send email
 
Jul 24, 2018

CELCOM FRAUD

Hai,

I got received wsp frm "celcom" on 23 July 2018 around 2.56 am. I hope ur team member can investigate whether tht msg is true or something else. I afraid tht person try to cheat me. Pls overlook the attachment below to more information.Tqvm

CELCOM FRAUD CELCOM FRAUD CELCOM FRAUD

Celcomyahudi Send email
 
Jul 22, 2018

Line buat hal lagi

Woi celcom....kt kwsan klang ni memang line celcom macam lahanat ka?start prtnghan bln july smpai skrg line mcm siput babi...ganguan line start jam 7pm smpai ke tgh mlm...kdg2 no sgnal trus..xkn xda cstmer cmplaint kot...ka hampa semua dok wt pekak badak ja...aku org kedah pn malu la line celcom lembab kot kwsn elite mcm ni...kalau la celcom ni manusia dok dpn aku...comform2 dh makan penampaq dgn penendang...x guna pnya sialcom!!!!!
Suzerina Send email
 
Jul 20, 2018

Internet Celcom

AsSalam. Saya dan family merupakan pengguna line prabayar Celcom lebih 10tahun kenapa sejak kebelakangan ini signal Internet terlalu slow sampai tak boleh check google. Saya rasa celcom perlu baik pulih segera segala masalah ini.

Sekian. Terima kasih.

Suzerina dr Kajang Selangor.
Joey Jrcomm Send email
 
Jul 19, 2018

Masalah internet lembab dah lebih dari sebulan

Pada mulanya ingatkan sebab data nak habis tempoh... so top up dan langgan 15gb data (rm79)... masih sama..
Kalau send pic atau voice /whatsapp memang loading lama....
Memang pelik la.. sangkakan fon punya masalah . So sy pun format fon.... masih sama juga...
Setiap hari menanggung benda yg sama....
Hari ni pulak saya nak tukar fon lain... so saya pun buat le chat back up utk whatsapp.... tak ke pelik bila kapasiti hanya 746mb dah hampir 2 jam tak selesai gak..?. waktu ni baru cecah 87%... dari pukul 11:30pm tadi
Apa tanggungjawab celcom ke atas kes ni? Pelanggan bayar tapi kualiti 4G dan mcm edge (2G)...
Cuba bagi penjelasan kenapa dan apa tindakan yg pihak celcom akan lakukan??πŸ€¦β€β™‚οΈ
Sayyidah Send email
 
Jul 19, 2018

Improvement

Dear Celcom,

Please be nice with us and fix the problem ASAP.


Rgrds,
Your loyal customer.
shitcelcom Send email
 
Jul 16, 2018

MELAMPAU MEMAKAN KREDIT

RELOAD BANYAK ATAU TIDAK BUKAN MASALAH!!!

UNTUK MAKLUMAN TUAN, BAKI KREDIT SAYA RM 0.45 KEMUDIAN APABILA SAYA RELOAD UNTUK LINE CELCOM SAYA RM5, SO BAKI SEMUA RM5.45 DAN PADA MASA YANG SAMA SAYA BUKA DATA INTERNET DALAM TEMPOH MASA 1 MINIT.. KREDIT SAYA KEMBALI KE RM 0.45...SAYA TIDAK MEMPUNYAI KESEMPATAN UNTUK MELANGGAN INTERNET TETAPI KREDIT TELAH DIPOTONG.HARAP PIHAK CELCOM MENGAMBIL TINDAKAN YANG SEWAJARNYA JIKA INGIN MENGAUT KEUNTUNGAN DR SEGI PENGGUNAAN KREDIT PELANGGAN..LANGSUNG TIDAK MASUK AKAL..SAYA PENGGUNA DIGI DAN MAXIS JUGA TETAPI TIDAK PERNAH BERLAKU KES SEPERTI INI..SEHARUSNYA PIHAK TUAN TIDAK MENGAMBIL SEBARANG KEUNTUNGAN JIKA DATA INTERNAT DIPASANG OLEH PENGGUNA..SEHARUSNYA PIHAK TUAN BERNIAGA SEPERTI DIGI DAN MAXIS..APABILA BELUM MELANGGAN MAKA DUIT @ KREDIT TIDAK AKAN DIPOTONG. PIHAK TUAN HARUS SELIDIK PERKARA TERSEBUT..

Complaint Registration Form

    Information of the Company you are complaining about
    Subject of Complaint
    City (optional)
    Complaint Details
    Attach photos (optional)
    Confirmation code

    Submit

         
     

    User Registration

    Already a Complaint Board member? Log in now.
    Username:
    E-mail address:
    Password:
    Code:
    or connect with Facebook

    User Registration

    A confirmation email was sent to "".
    To confirm your account, please click the link in the message.

    If you don't see the email in your Inbox, please check your Spam box.

    User Login

    Not a member of Complaint Board? Register now.
    E-mail address:
    Password:
    Forgot your password?
    E-mail address:
    Back
    Loading, please wait...
    Your password has been sent to the specified email address. Log in
    or connect with Facebook

    User Facebook Login

    Enter Username